Designa, automatisera och hantera IT- och andra verksamhetstjänster med GenAI-intelligens
ServiceDesk Plus är en AI-driven service management plattform som kombinerar IT-tjänsthantering, IT-tillgångshantering och CMDB med enterprise service management för avdelningar inklusive HR, fastighet och ekonomi. ServiceDesk Plus är det idealiska valet för organisationer som letar efter en skalbar, säker och utbyggbar IT- och service management lösning med en god ROI.
Förenklar införandet av ITSM-processer
ServiceDesk Plus stödjer era interna processer och i kombination med automatiserade workflows och "business rules" skapar du en effektiv servicedesk som är mycket mer än ett ärendehanteringssystem.
Enterprise Service Management funktionen gör att du kan skapa servicedesk-instanser för olika delar av verksamheten som IT, HR, ekonomi och fastigheter.
Ärendehantering i
Microsoft Teams
ServiceDesk Plus On-premises och Cloud är integrerade med Microsoft Teams och utnyttjar Teams som en extra kanal för IT- och verksamhetssupport. På så sätt kan användare se sina ärenden och status och chatta med helpdesktekniker. Genom att lägga till en mängd servicedeskfunktioner som incidenthantering till Microsoft Teams gör ServiceDesk Plus att helpdesk-medarbetare kommer ett steg närmare slutanvändarna.
Mer om Teams-integrationen
Ta kontroll över din IT
från din servicedesk
Kraftfulla integration med applikationer från ManageEngine och tredje part ger dig en 360 graders vy och kontroll över din IT-infrastruktur. Med API:et kan du bygga integrationer mot andra verksamhetssystem. Hanterar nätverk, applikationer och klienter från din servicedesk eller få tillgång till avancerad servicedesk analytics.
Mer om integrationer
Några utvalda Fördelar
Smart automatisering och AI
Genom automation kan arbetet i servicedesken utföras smartare. Den virtuella supportagenten Zia hjälper användare få snabbar hjälp och förbättra effektiviteten hos helpdesk-teamen.
Best practice ITSM workflows
Best practice ITSM workflows inklusive automatiserade workflows för bl.a. Change och Request Life Cycle (RLC). Pink Elephant certifierad.
Kraftfulla integratioer
Flera färdiga integration med lösningar som övervakar och hanterar dina nätverk, applikationer, datorer, mobila enheter och Active Directory. Dessutom API för att bygga anpassade integrationer. Få en 360 graders synlighet av din IT.
NYHET: ChatGPT integration
Enterprise Service Management
Bygg en servicedesk för hela verksamhetens behov genom att skapa och starta unika servicedesk-instanser för avdelningar som HR och ekonomi med sin egen uppsättning automatiseringar och anpassningar. Läs mer
Skalbar efter dina behov
ServiceDesk Plus finns i tre funktionsnivåer och har flera tillägg för att kunna anpassas din verksamhets behov. Dessutom kan du välja mellan on-premise eller cloud-version.
Anpassningsbar
Utnyttja out-of-the-box anpassningar för att leverera en personligare supportupplevelse. Skräddarsy din servicedesk med avancerade funktioner och integrationsmöjligheter.
Testa i 30 dagar
Ladda ner en fullt fungerande version av produkten eller signa upp för att testa Cloud versionen i 30 dagar. Vi bjuder på support under utvärderingsperioden.
On-premise
Signa upp för att utvärdera on-premise versionen.
Cloud
Signa upp för att utvärdera cloud-versionen.
Data Ductus valde ServiceDesk Plus
Se varför Data Ductus valde ServiceDesk Plus som stöd för sina ITIL-processer.
Några utvalda funktioner
Problem Management
Minska framtida problem genom att ta tag i den bakomliggande orsaken och sätt upp automatiserade rutiner för att få ett slut på brandkårs-utryckningarna.
Tjänstekatalog
Förbättra kundupplevelsen och spara tid för teknikerna genom att ge användarna en klar bild över vilka tjänster som erbjuds samt de olika tjänsternas leveranstid.
Asset Management
Upptäck, spåra och hantera dina IT-hårdvaru- och programvaror på ett ställe. Optimera utnyttjande, undvika sårbarheter och säkerställa licensöverensstämmelser.
Enterprise servicedesk
Utöka beprövad ITSM-best-practice till andra affärsfunktioner utöver IT med enterprise servicedesk. Skapa och starta unika servicedesk-instanser för avdelningar som HR och ekonomi med sin egen uppsättning automatiseringar och anpassningar.
Läs mer om ESM
Ärendehantering
Kraftfullt ärendehanteringssystem med intuitiva funktioner för effektiv hantering. Request Lice Cycle (RLC) funktionalitet låter dig att visuellt utforma er livscykel för ärenden med ett enkel drag-and-drop gränssnitt.
Change Management
Säkerställ att alla ändringar som införs i din IT-infrastruktur är planerade, godkända och testade genom att använda automatiserade och kvalitetssäkrade arbetsflöden. Se hur nya visuella Change workflows fungerar.
CMDB
Spåra och hantera alla dina CI:s (Configuration Item) i en enda databas. Det ger full överblick över dina inventarier samt möjlighet att se samband och beroenden mellan alla era CI.
Inköp & avtalshantering
Underlättar hela förloppet av inköp, från framtagandet av inköpsdokument till attest, leverans och kontrakt. Med hantering och uppföljning av varje enskilt köp får du bättre ordning på dina utgifter.
Hantering av IT-projekt
Skapa projekt, hantera resurser och spåra framsteg. Integrera IT-projekt med förfrågningar och ändringar för att finjustera övergripande IT-tjänstleverans.
Utforska ServiceDesk Plus