FAQ – Inuit blir en del av Elovade

Vi har sammanställt några frågor och svar som besvarar de vanligaste frågorna.
  1. Vad innebär förvärvet av Inuit AB för mig som kund/partner?

Som kund eller partner kommer förvärvet inte att innebära några förändringar. Verksamheten fortsätter precis som vanligt. Ni kommer att få samma höga kvalitet på support och produkter som tidigare. Det är med andra ord "business as usual" med fördelen att vi får tillgång till fler resurser och expertis genom vårt nya samarbete med Elovade.  

  1. Kommer det att ske några förändringar i vår dagliga kontakt med Inuit?

Nej, er dagliga kontakt med oss på Inuit kommer att förbli densamma. Ni kommer att fortsätta arbeta med samma kontaktpersoner och få den support och service ni är vana vid.  

  1. Vad innebär förvärvet för Inuits produktutbud?

För närvarande förändras inte vårt produktutbud. Med stöd från Elovade kommer vi framöver att kunna bredda vårt erbjudande och ge er tillgång till ännu fler tjänster och lösningar inom IT-området.  

  1. Kommer Inuit att byta namn eller varumärke?

Nej, vi kommer fortsätta heta Inuit AB och använda samma organisationsnummer. Däremot kommer vi att lägga till att vi nu är en del av Elovade. 

  1. Kommer priset på era produkter och tjänster att förändras?

Nej, det finns inga planer på att ändra våra priser som en följd av förvärvet. Vi fortsätter att erbjuda konkurrenskraftiga priser och effektiva IT-produkter till våra kunder och partners. 

  1. Hur påverkas vårt support- och tjänsteavtal?

De påverkas inte alls. Ni får samma nivå av support och tjänster som tidigare. Med Elovades stöd ser vi fram emot att fortsätta förbättra våra tjänster för att möta era behov ännu bättre. 

  1. Vilka är Elovade och hur påverkar deras förvärv Inuit?

Elovade är en av Europas ledande värdeadderande mjukvarudistributörer specialiserade på IT-säkerhet och molntjänster. Att vara en del av Elovade innebär att vi får tillgång till fler resurser och ett bredare nätverk, vilket gör att vi kan växa och erbjuda er ännu bättre lösningar. 

  1. Kommer våra avtal med Inuit att påverkas?

Nej, era befintliga avtal med oss fortsätter att gälla precis som tidigare utan några förändringar. 

  1. Vad kan vi förvänta oss framöver?

På kort sikt kommer ni inte att märka några större skillnader i vår dagliga verksamhet. På längre sikt innebär förvärvet att vi kan stärka vårt erbjudande och fortsätta utveckla lösningar som möter kunder och partners behov.  

  1. Vem kan jag kontakta om jag har fler frågor?

Om du har några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till din vanliga kontaktperson eller via vår kontaktsida 

Du kan även läsa pressmeddelandet om förvärvet.