Inuits integrationspartner Data Ductus har efter upphandling fått förtroendet att leverera ett nytt system för hantering av IT-tjänster till Eslövs kommun. Data Ductus uppdrag är att ersätta Eslövs nuvarande interna system för IT Service Management (ITSM) med en ny lösning från ManageEngine som förenklar och effektiviserar verksamheten.
Lösningarna från ManageEngine består av helpdesk-programvaran Service Desk Plus och endpoint management systemet Endpoint Central (tidigare Desktop Central) som möjliggör att alla kommunens olika enheter kan hanteras från ett ställe. Data Ductus kommer efter implementation fortsätta ge stöd och support till Eslövs kommun.
- Vi välkomnar Eslövs kommun som kund på ServiceDesk Plus och Desktop Central och vi vet att de är i goda händer med Data Ductus som har lång erfarenhet av liknande projekt, säger Erik Tjärnkvist, Product Manager på Inuit.
Läs mer i pressmeddelandet från Data Ductus. Inuit representerar och distribuerar ManageEngines lösningar i Norden. Du kan läsa mer om ManageEngines lösningar på Inuits webbsida där du även kan testa produkterna. För frågor kontakta oss på sales@inuit.se eller 08-753 05 10.
Om Data Ductus
Data Ductus är en oberoende leverantör av ITSM-tjänster och tillhandahåller optimala lösningar för kundens behov – allt från hantering av virtuella skrivbord till fullskaliga nätverkslösningar, inklusive nätverk som tjänst, och proaktiva servicedesk-funktioner med bemanning på plats eller på distans.
Mer om Data Ductus
Om ServiceDesk Plus
ManageEngine ServiceDesk Plus finns för Cloud och On-premises och är en webbaserad helpdesk-lösning med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader.
Mer om ServiceDesk Plus
Om Endpoint Central
Endpoint Central, tidigare känd som Desktop Central, är en omfattande UEM-lösning för att hantera och säkra mycket diversifierade enhetsdistributioner, från servrar, stationära datorer, bärbara datorer, mobiltelefoner och surfplattor till POS-maskiner, OEMConfig-enheter och andra IoT-enheter. Det ger heterogent OS-stöd; end-to-end livscykelhantering av enheter, både traditionella och moderna; robust fjärrstöd; och säkerhetsfunktioner för endpoints med en enda agent och arbetsflöde. Endpoint Central finns tillgängligt både on-premises och som en SaaS-lösning och används av mer än 23 000 organisationer globalt samt integreras med många tredjeparts ITSM- och IAM-verktyg.
Mer om Endpoint Central