Inuits leverantör ManageEngine tillkännager att de har utsetts till en Challenger i 2022 Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Platforms.
Gartner-rapporten kan ses online
Gartner Magic Quadrant profilerar leverantörer på marknaden för ITSM-plattformar för att hjälpa beslutsfattare med objektiva insikter i leverantörernas affärs- och produktstrategier. ManageEngine, som har placerats i Magic Quadrant för tredje året i rad, utvärderades tillsammans med 10 ledande leverantörer av ITSM-plattformar för hur väl de uppfyller sin vision och dess förmåga att leverera.
”Vi tror Gartners erkännande är ett bevis på våra ansträngningar för att hjälpa organisationer att uppnå goda resultat genom sina satsningar på servicehantering. Den starka utvecklingen av ServiceDesk Plus i nära dialog med kunder och partners gör att de är delaktiga i utvecklingen och kan känna sig trygga oavsett om de väljer vår molntjänst eller driftar lösningen i sin egna IT-miljö”, säger Erik Tjärnkvist, produktchef på Inuit.
ManageEngine ServiceDesk Plus uppmärksammades också i 2022 års Gartner Critical Capabilities for IT Service Management Platforms. Analysen kring Critical Capabilities kompletterar Gartner Magic Quadrant och analyserar åtta funktioner som skiljer ITSM-erbjudandena från var och en av de 10 leverantörerna som nämns i rapporten.
Detta senaste erkännande av Gartner markerar ManageEngines femte Magic Quadrant-erkännande för ett specifikt lösningsområde under 2022. De andra erkännandena inkluderar Application Performance Monitoring and Observability, Privileged Access Management, Security Information and Event Management samt Unified Endpoint Management Tools.
Om ServiceDesk Plus
ManageEngine ServiceDesk Plus finns för Cloud och On-premises och är en helpdesk-lösning med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Från ärendehantering till avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader.
Mer om ServiceDesk Plus