ManageEngine ServiceDesk Plus erhåller ITIL-certifiering

ManageEngine ServiceDesk Plus erhåller ITIL-certifiering

Inuit AB, ledande distributör av IT-lösningar för IT-säkerhet och IT-management, meddelar att ManageEngine ServiceDesk Plus erhåller ITIL-certifiering för 14 ITSM-principer. Certifieringen som utfärdas av PeopleCert bekräftar att ServiceDesk Plus uppfyller branschens högsta standarder inom IT Service Management (ITSM) och stärker dess position som en pålitlig och effektiv lösning för IT-organisationer världen över.

ITIL (Information Technology Infrastructure Library) är en globalt erkänd uppsättning av bästa praxis för IT-servicehantering, och denna certifiering bevisar att ServiceDesk Plus lever upp till ITIL:s rigorösa krav inom incidenthantering, problemhantering, förändringshantering och andra kritiska ITSM-processer.

Att ServiceDesk Plus nu är ITIL-certifierat är en extra trygghet för våra kunder. Det betyder att de kan vara säkra på att de arbetar med en ITSM-lösning som är byggd enligt beprövade metoder och internationella standarder. ITIL fortsätter globalt vara den stabila grund många bolag använder för att utveckla sina ITSM processer. Att ha en ITIL-anpassad, kraftfull och effektiv ITSM-plattform är en viktig komponent i det arbetet.
Andreas Ridderstedt, Technical Specialist på Inuit.

Certifieringen omfattar 14 ITSM-principer

Denna certifiering bekräftar att ServiceDesk Plus är i linje med ITIL för 14 olika praxisområden, som inkluderar:

  • Change Enablement
  • Deployment Management
  • Incident Management, IT Asset Management
  • Knowledge Management
  • Measurement and Reporting
  • Monitoring & Event Management
  • Problem Management
  • Release Management
  • Service Catalogue Management,
  • Service Configuration Management
  • Service Financial Management,
  • Service Level Management
  • Service Request Management.

Denna certifiering understryker ManageEngines åtagande att stödja IT-team med kraftfulla, flexibla och användarvänliga verktyg för servicehantering. ServiceDesk Plus är en central del av många organisationers ITSM-strategi och används av företag och offentliga verksamheter över hela världen för att förbättra IT-support och automatisera arbetsflöden.

Vill du veta mer om ServiceDesk Plus?

Du kan testa lösningen och boka online-demo med en av våra specialister på vår webb. Du kan även nå oss på 08-753 05 10 eller sales@inuit.se.


Om ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus är en omfattande ITSM-lösning som hjälper företag att effektivisera sina IT-tjänster och förbättra supportupplevelsen. Lösningen erbjuder avancerade funktioner som incidenthantering, problemhantering, förändringshantering, tillgångshantering och självbetjäningsportaler, vilket gör den idealisk för organisationer som vill förbättra sin IT-support och verksamhetsstyrning.
Mer om ServiceDesk Plus

Om ManageEngine

ManageEngine förenklar IT-hantering för organisationer med sitt breda utbud av kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar. Organisationer förlitar sig på deras produkter för att hantera sina nätverk, datacenter, affärsapplikationer, ITIL helpdesk, IT-tjänster och säkerhet. ManageEngine ingår i ZOHO Corporation.
Mer om ManageEngine

Subscription Icon Illustrations

Prenumerera på nyheter