- Runt slutet av 2000-talet började organisationer i allt högre grad automatisera den administrativa verksamheten som annars gjordes manuellt. Denna marknad fungerade under namnet Client Management Tools, verktyg för klienthantering.
- ManageEngine byggde Desktop Central direkt från grunden och lanserades som ett klienthanteringsverktyg 2005. Redan från sin debut stack Desktop Central ut från andra leverantörer med dess genomtänkta funktioner som Distribution Server för bandbreddsminskning, Power Management som ett " Go Green" initiativ osv.
Ta del av dessa UEM-rapporter
Gartner
- ManageEngine har erkänts som ett Gartner Peer Insights Customers’ Choice för Unified Endpoint Management Tools 2024.
- ManageEngine Endpoint Central i 2023 Gartner Market Guide for Unified Endpoint Management Tools 2023.
IDC
ManageEngine har positionerats som ledare inom IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software 2024 Vendor Assessment.
Forrester
ManageEngine har utsetts till Strong Performer i The Forrester Wave ™: Unified Endpoint Management, Q4 2023
KuppingerCole
ManageEngine har utsetts som en övergripande ledare i KuppingerCole Leadership Compass 2023 för Unified Endpoint Management (UEM) för andra året i rad.
Ta del av rapporterna eller scrolla vidare
Stöd och säkra din mobila personal med UEM
Stöd flexibla användningsscenarier
Att möjliggöra dagens hybrid-, fjärr- och arbetssätt innebär att stödja unika enhetsdistributioner på och utanför kontoret. Utnyttja Endpoint Centrals breda enhetsstöd för onsite samt privata och offentliga molnmiljöer för att stödja din personal i deras dagliga aktiviteter.
Säkra användare, enheter, appar och data
Utforma och implementera en heltäckande strategi som kombinerar proaktiva policyer som DLP, sårbarhetsdetektering och åtgärdande, webbskydd och förebyggande av privilegiehöjningar med metoder för att automatisera incidentsvar.
Förbättra den digitala medarbetarupplevelsen
Automatisera medarbetarnas livscykel med självbetjäning, underlätta för dem att komma åt företagsresurser och få snabb felsökning och IT-hjälp. Leverera proaktiv hjälp och support med kontinuerliga kontroller av anställdas digitala mätvärden.
Minska IT-beroendet med insiktsdriven automatisering
Automatisera arbetsflöden för att eliminera manuella ingrepp i enhetshantering, säkerhet och användarupplevelse. Utnyttja Endpoint Centrals insiktsdrivna automation-workflows för att proaktivt upptäcka och åtgärda problem med enhets- och apprestanda samt säkerhetsincidenter, för att säkerställa att enheterna förblir i sitt normala arbetsläge.
Var redo för audit med kontinuerliga efterlevnadskontroller
Upprätthåll efterlevnad av branschregler och efterlevnadsstandarder som HIPAA, GDPR, SOC2, PCI DSS och CIS Controls med hjälp av färdiga mallar och automatiserade åtgärds-workflows.
Vår resa under 18 år
Klienthantering
EMM
- Omkring 2010 kom mobila enheter in i IT-organisationernas radar. Och som svar föddes Mobile Device Management (MDM). När mobilitet suddade ut gränsen mellan det personliga och det professionella utvecklades MDM runt 2012 till Enterprise Mobility Management (EMM) som erbjöd ökad säkerhet. EMM stödde även bland annat BYOD. Det var denna anpassning till BYOD då som hjälpte oss under pandemin.
- Den fortsatte att växa som en fristående marknad eftersom CMT-leverantörer inte lätt kunde absorbera EMM på grund av arkitektoniska begränsningar. Men 2013 tillgodosåg vi detta behov och introducerade EMM i Desktop Central. Vi blev den enda leverantören efter Microsoft som förenade EMM och CMT till en enda produkt!
Modern Management
- Efter detta omdefinierades MDM till "Modern Management" med den ökande användningen av Windows 10. Modern Management innebär endpointhanteringen som levereras via molnaktiverade tjänster.
- Under 2016 lades Desktop Central till i AWS och Azure Marketplace. Vi är en av de första leverantörerna som tillhandahåller EMM-funktioner samt stöd till både äldre Windows OS och Windows 10. På så sätt överbryggade vi traditionell hantering och Modern Managemen. Vi utrustade också användarna med "zero touch enrollment" och autopilot-läge.
UEM
- Efter lanseringen av Windows 10 runt 2018 började organisationer alltmer leta efter en enda leverantör och en enda plattform för att hantera stationära datorer och mobila enheter. Detta ledde till konvergensen av CMT och EMM till Unified Endpoint Management (UEM).
- För att möta denna utveckling gjorde vi det möjligt för användare att automatisera dagliga enhetshanteringsaktiviteter - från oboarding till offboarding, över hybridarbetsplatser och mycket heterogena OS-ekosystem (inklusive chromeOS och tvOS) och endpoints som stationära datorer, smartphones, surfplattor, servrar, point-of-sale enheter, tunna klienter, IoT, wearables, kiosker och andra nätverkskomponenter. 2020 lanserade vi Desktop Central Cloud. 2022 bytte Desktop Central namn till Endpoint Central.
- ManageEngine utökade sitt erbjudande för att leverera krav som robust fjärrkontroll och säkerhetsfunktioner som DLP, anti-ransomware, regelefterlevnad för HIPAA, PCI, PCI DSS, FISM, CIS, etc. som går utöver traditionell och modern enhetshantering. Efter att ha förespråkat säkerhet redan från grundandet fortsatte vi att tillhandahålla en säker driftsmiljö till våra användare.
Vad kommer härnäst
- Framöver tror vi att marknaden går mot en hybridmiljö med mix av on-premises och molninstanser, virtuella maskiner och fysiska maskiner, konventionell arbetsstyrka och distribuerad arbetsstyrka, kontor och distansanvändare. Och det är vi redo för! Vår roadmap inkluderar en tät integration mellan Endpoint Security Management och UEM, tillsammans med en funktionsuppsättning som möter våra användares ständigt föränderliga behov.
Klienthantering
- Runt slutet av 2000-talet började organisationer i allt högre grad automatisera den administrativa verksamheten som annars gjordes manuellt. Denna marknad fungerade under namnet Client Management Tools, verktyg för klienthantering.
- ManageEngine byggde Desktop Central direkt från grunden och lanserades som ett klienthanteringsverktyg 2005. Redan från sin debut stack Desktop Central ut från andra leverantörer med dess genomtänkta funktioner som Distribution Server för bandbreddsminskning, Power Management som ett " Go Green" initiativ osv.
EMM
- Omkring 2010 kom mobila enheter in i IT-organisationernas radar. Och som svar föddes Mobile Device Management (MDM). När mobilitet suddade ut gränsen mellan det personliga och det professionella utvecklades MDM runt 2012 till Enterprise Mobility Management (EMM) som erbjöd ökad säkerhet. EMM stödde även bland annat BYOD. Det var denna anpassning till BYOD då som hjälpte oss under pandemin.
- Den fortsatte att växa som en fristående marknad eftersom CMT-leverantörer inte lätt kunde absorbera EMM på grund av arkitektoniska begränsningar. Men 2013 tillgodosåg vi detta behov och introducerade EMM i Desktop Central. Vi blev den enda leverantören efter Microsoft som förenade EMM och CMT till en enda produkt!
Modern Management
- Efter detta omdefinierades MDM till "Modern Management" med den ökande användningen av Windows 10. Modern Management innebär endpointhanteringen som levereras via molnaktiverade tjänster.
- Under 2016 lades Desktop Central till i AWS och Azure Marketplace. Vi är en av de första leverantörerna som tillhandahåller EMM-funktioner samt stöd till både äldre Windows OS och Windows 10. På så sätt överbryggade vi traditionell hantering och Modern Managemen. Vi utrustade också användarna med "zero touch enrollment" och autopilot-läge.
UEM
- Efter lanseringen av Windows 10 runt 2018 började organisationer alltmer leta efter en enda leverantör och en enda plattform för att hantera stationära datorer och mobila enheter. Detta ledde till konvergensen av CMT och EMM till Unified Endpoint Management (UEM).
- För att möta denna utveckling gjorde vi det möjligt för användare att automatisera dagliga enhetshanteringsaktiviteter - från oboarding till offboarding, över hybridarbetsplatser och mycket heterogena OS-ekosystem (inklusive chromeOS och tvOS) och endpoints som stationära datorer, smartphones, surfplattor, servrar, point-of-sale enheter, tunna klienter, IoT, wearables, kiosker och andra nätverkskomponenter. 2020 lanserade vi Desktop Central Cloud. 2022 bytte Desktop Central namn till Endpoint Central.
- ManageEngine utökade sitt erbjudande för att leverera krav som robust fjärrkontroll och säkerhetsfunktioner som DLP, anti-ransomware, regelefterlevnad för HIPAA, PCI, PCI DSS, FISM, CIS, etc. som går utöver traditionell och modern enhetshantering. Efter att ha förespråkat säkerhet redan från grundandet fortsatte vi att tillhandahålla en säker driftsmiljö till våra användare.
Vad kommer härnäst
- Framöver tror vi att marknaden går mot en hybridmiljö med mix av on-premises och molninstanser, virtuella maskiner och fysiska maskiner, konventionell arbetsstyrka och distribuerad arbetsstyrka, kontor och distansanvändare. Och det är vi redo för! Vår roadmap inkluderar en tät integration mellan Endpoint Security Management och UEM, tillsammans med en funktionsuppsättning som möter våra användares ständigt föränderliga behov.
Se vad våra användare har att säga om oss
[An] all-in-one tool: inventory, security, encryption, patch management, MDM, modern management, remote access, software deployment—it's a "swiss knife" for any IT department.
Om ManageEngine UEM
ManageEngine är en pionjär när det gäller att lösa företagsutmaningar kring enhetshantering och säkerhet och har visat en innovativ historia på marknaden. Endpoint Central är ManageEngines omfattande UEM-lösning för att hantera och säkra mycket diversifierade enhetsdistributioner och tillhandahålla heterogent OS-stöd. Lösningen erbjuder end-to-end livscykelhantering för både traditionella och moderna enheter, robust fjärrsupport och endpoint security funktioner med en enda agent och workflow. Endpoint Central, tillgängligt både lokalt on-premises och som ett SaaS-verktyg används av mer än 25 000 företag globalt och integreras med många tredjeparts ITSM- och IAM-verktyg.
Har du en fråga?
Har du en fråga kan du starta chatten eller kontakta oss.