Upplev kraften i 360 graders service management
Servicedesken, som länken mellan verksamheten och IT, möjliggör för IT-administratörer att skapa en integrerad översikt över IT-infrastrukturen i realtid. Detta effektiviserar hanteringen av incidenter, rapporter och larm genom centralisering till servicedesken. En integrerad servicedesk förstärker support-teamet genom att bredda dess funktioner, vilket ökar värdet för verksamheten och understryker nödvändigheten av servicedesk-integrationer.
ServiceDesk Plus erbjuder färdiga integrationer med både ManageEngines andra produkter och tredjeparts-produkter. Här ger vi en överblick över de vanligaste. Dessutom går det att bygga egna integrationer med REST API.
Ta full kontroll över din IT från din servicedesk
ServiceDesk Plus erbjuder kraftfulla och färdiga integrationer med branschledande lösningar från ManageEngine för att ge dig en 360-graders vy och kontroll över din IT-infrastruktur. Oavsett om det är att hantera nätverk, applikationer och stationära datorer från din servicedesk-konsol eller åtkomst till avancerad analys av er servicedesk så ger ServiceDesk Plus dig möjlighet att göra allt detta.
Endpoint Central
- Snabb felsökning: Interagera med användare genom att starta fjärrsessioner direkt från ärenden för att lösa deras problem och förbättra teknikernas produktivitet.
- Automatisering för bättre kontroll: Utlösa installation och avinstallation av programvara på slutanvändararbetsstationer från din servicedesk-konsol.
Applications Manager
- Håll dina applikationer igång: Säkerställ minsta möjliga avbrott genom att lösa problem innan de påverkar ditt företag. En ärende skapas automatiskt när en prestandaavvikelse inträffar i servrar och applikationer, och lämplig
tekniker meddelas. - Informerat beslutsfattande: Mappa automatiskt ändringar i din IT-infrastruktur till din CMDB så att du kan förutsäga effekten av alla aktiviteter.
ADSelfService Plus
- Effektiv självbetjäning: Gör det möjligt för dina användare att själva lösa enkla förfrågningar genom att integrera din servicedesk med din organisations Active Directory.
- Öka produktiviteten: Bespara dina tekniker från frekventa förfrågningar på låg nivå och låt dem fokusera på mer kritiska uppgifter, och därigenom förbättra servicedeskprestanda.
ADManager Plus
Password Manager Pro
OpManager
Omedelbara aviseringar: Svara snabbare på nätverksfel genom att hantera nätverksproblem proaktivt innan de påverkar kontinuiteten i verksamheten. Automatisera skapandet och tilldelning av ärenden när ett larm utlöses.
Zia- virtuell AI-assistent
- Dialog med AI-assistent: Gör det enkelt för dina användare att komma i kontakt med servicedesken genom att helt enkelt samtala med Zia. Konfigurera Zia för att logga ärenden, lägga till anteckningar och utföra andra anpassade åtgärder.
- ChatGPT i Zia: Dra nytta av ChatGPT inuti Zia för bättre användarupplevelse och effektivitet.
- Intelligent sökning: Ställ frågor till Zia om servicedeskstatistik och få svar direkt.
Site24x7
- Proaktiva varningar: Identifiera prestandaproblem på dina servrar och minska din mean time to repair (MTTR) inifrån ServiceDesk Plus med hjälp av IT-automatisering och logga sömlöst ärenden i din ServiceDesk Plus-portal när ett problem identifieras i din molninfrastruktur.
- Sömlös kontroll: När incidenter är lösta i Site24x7 stängs ärenden automatiskt i din ServiceDesk Plus-portal. Spåra och hantera ärenden effektivt genom att fördela dem till tekniker, lösa problem snabbare och öka den totala produktiviteten för din IT-personal.
Tredjepartsintegrationer
Microsoft Outlook
- Hantera ärenden från din inkorg: Låt tekniker hantera ärenden som kommer via e-post direkt från deras brevlåda istället för att byta till ServiceDesk Plus. Från att konvertera e-postmeddelanden till ServiceDesk Plus-ärenden till att hämta och stänga dem.
- En mer tillgänglig servicedesk: Möjligheten att få tillgång till support från en Outlook-brevlåda är vettigt för slutanvändarna. Användare kan skapa ärenden och spåra dem med ServiceDesk Plus-rutan i sin inbox.
Microsoft 365
Microsoft Teams
Support via flikar: Ge IT-support från en flik i din organisations Microsoft Teams-arbetsyta. Användare och tekniker kan snabbt få sina problem lösta utan att någonsin lämna arbetsytan. Från att hämta ärenden till att starta fjärrsessioner för diagnos är Microsoft Teams och ServiceDesk Plus är fullt utrustade för att tillhandahålla en enhetlig miljö för din organisation och ditt IT-stöd.
ChatGPT
- Integrerar ChatGPT i Zia-chatbot: Med den nya Ask ChatGPT-funktionen i Zia chatbot får du direkt tillgång till ChatGPT:s stora kunskapsbas och får svar som inkluderar användbar information från externa webbplatser.
- Insikter om hur ChatGPT används: Analysera användningsstatistik genom att få insikter om hur många gånger användare har använt ChatGPT-funktioner via integrationen och hålla koll på användningen av tokens.
Atlassian Jira
Servicedesk API:er
Office 365 kalender
Synkronisera ditt arbetsschema: Alla påminnelser, uppgifter, ledighetsförfrågningar eller andra aktiviteter kan uppdateras i antingen Office 365- eller ServiceDesk Plus-kalendern; ändringen kommer att återspeglas i båda kalendrarna så att du inte missar något.
Zoho Cliq
Zoho Voice
- Anslut snabbt med ZDialer-tillägget: Ring dina slutanvändare snabbare än någonsin med Zoho Voice-tillägget genom att använda popup-fönstret för att ringa upp och automatiskt identifiera telefonnummer.
- Använd avancerade molntelefonifunktioner: Gör det möjligt för tekniker att fokusera på slutanvändarnas behov och god kundsupport med IVR, samtalsköer, samtalsinspelning, samtalsöverföringar, livesamtalsövervakning, öppettider, semesterkonfiguration och mer.
Har du en fråga?
Har du en fråga kan du starta chatten eller kontakta oss.
Testa ServiceDesk Plus