Integrationen mellan Endpoint Central och ServiceDesk Plus hjälper organisationer att effektivisera och stärka sin IT-service.
Integrera asset-information med CMDB
Endpoint Central skannar system och mobila enheter i ditt nätverk med jämna mellanrum och samlar in data relaterade till hårdvara och mjukvaru-assets som är installerade och sparade i din ServiceDesk Plus CMDB.
Skicka helpdeskförfrågningar som ärenden
Distribution av programvaror
Fjärransluta från en integrerad konsol
Alla Endpoint Central remote control funktioner kan utföras från ServiceDesk Plus som:
Chatt för bättre kommunikation
Helpdesk-tekniker kan initiera chatt-sessioner med användare via en chattfunktion som gör det möjligt att kommunicera vid felsökning av ett problem.
Enhetligt gränssnitt
Helpdesk-personal kan nu utföra alla funktioner för hantering av datorer och mobila enheter som:
Alla delar av Endpoint Central visas inte i ServiceDesk Plus konsolen och användarna kan välja de Desktop- och mobila enhetshanterings-funktioner som de vill utföra från respektive meny.