Den digitala arbetsplatsen

Den moderna digitala arbetsplatsen behöver IT-system som möjliggör den digitala transformationen. Här ger vi dig tips om grundförutsättningarna för att komma igång.

 

Idag är inte längre det fysiska kontoret synonymt med arbetsplatsen och det mesta vi gör idag, gör vi digitalt. Vi jobbar och lever genom våra digitala verktyg. Därför är det viktigt att se till att medarbetarna får tillgång till de verktyg de behöver och att IT får rätt förutsättningar att förse verksamheten med den IT-miljö de behöver.

Utmaningar och möjligheter

Det finns både utmaningar och möjligheter med digitaliseringen. Det finns skillnader i hur digitala användarna är. Unga eller mer tekniska användare vill utnyttja teknik som chatt för att kommunicera med arbetskollegor medan vissa andra har vant sig med telefon och e-post. Den yngre generationen är van med att saker ska gå snabbare eller "göra själv" som att prata med chatbottar eller använda självserviceportaler, medans andra inte kommit lika långt i sin digitalisering. 

Organisationer som anammar digitaliseringen upplever att verksamheten blir effektivare genom att använda smarta lösningar och ny teknik där vi även börjar se artificiell intelligens komma in mer och mer. Detta leder i sin tur till ökad produktivitet både hos IT som kan frigöra tid till viktiga projekt samt hos den enskilda medarbetaren som får en bättre digital upplevelse. I stort handlar det om högre effektivitet och nöjdare medarbetare.

IT-lösningar för den digitala arbetsplatsen

Vilka system behöver IT för att kunna vara effektiv och ge personalen de funktioner de behöver? 

Målet med våra lösningar är att effektivisera, säkra och förenkla vardagen för både IT och personalen. För att uppnå det behövs en rad olika system och processer och du hittar vårt utbud av system på denna sida.

Dessa lösningar ser vi som grunden för en modern digital arbetsplats.

Servicedesk

En väl fungerande servicedesk är navet i hela verksamheten, inte bara IT. Bra processer och funktioner som integreras i verksamheten gör att organisationen blir mer effektiv. Personalen behöver kunna se vilka tjänster de kan beställa från verksamheten, förväntad leveranstid, status är på dessa  hantera sina ärenden på ett effektivt sätt i en självbetjäningsportal. Här hittar vi även viktiga funktioner för inte minst IT som ärendehantering, problem management, change management, servicekataloger, CMDB, asset management, chatt och automatisering.
Läs vidare om ServiceDesk Plus

Unified Endpoint Management

Antalet olika IT-enheter växer snabbt i dagens organisationer. Att hantera dessa enheter har blivit mer utmanande med det ständigt ökande antalet bärbara och stationära datorer, surfplattor och mobiltelefoner. Det innebär för många organisationer att nya system och supportprocesser måste komma på plats, inte minst när det gäller säkerhet. Därför behövs en integrerad process för enhetshantering, något vi kallar för unified endpoint management (UEM).
Läs vidare om UEM och Desktop Central

Lösenordshantering och sjävbetjäning

Avlasta er helpdesk genom att låta användarna själva återställa sina lösenord och låsa upp sina konton. På så sätt ger du en bättre service samtidigt som du höjer säkerheten. Ingen kan då lura helpdesken att byta lösenord för att kapa ett konto.
Läs vidare om ADSelfService Plus

Delegera kontohantering till verksamhetsfunktioner

Delegera kontohantering i Active Directory för att förenkla för verksamheten och öka produktiviteten. På så sätt kan t.ex. helpdesk, HR och ekonomifunktioner på ett säkert och begränsat sätt göra ändringar i Active Directory. Att sätta upp sådan delegeringar behöver inte vara svårt.
Läs vidare om ADManager Plus

Nätverks- och prestandaövervakning

För att tillmötesgå den moderna arbetsplatsen krav på tillgänglighet och funktion oavsett var medarbetarna befinner sig behöver IT ha koll på nätverket och alla resurser som verksamheten är beroende för att säkerställa tillgänglighet. Dagens IT-miljö kan vara komplex med hybrid cloud med en blandning av inhouse-drift och olika molntjänster. Att få en överblick av nätverk och system blir då en stor utmaning. Med våra lösningar inom IT Operations Management (ITOM) kan ni jobba proaktivt med bättre visibilitet.
Läs vidare om OpManager

Nedan kan du utforska våra olika lösningsområden.

Vill du prata med oss är du välkommen att ta kontakt!

Våra lösningsområden


<strong>Active Directory Management</strong>

Active Directory Management

Rapportering, övervakning, säkerhet, auditing samt identitets- och åtkomsthantering i Windows...

Läs mer ››
<strong>Business Intelligence för IT</strong>

Business Intelligence för IT

Visualisera data för att få den insikt som behövs för att optimera din IT.

Läs mer ››
<strong>Low-code apputveckling</strong>

Low-code apputveckling

Påskynda den digitala transformationen med skräddarsydda lösningar.

Läs mer ››
Compliance - regelefterlevnad

Compliance - regelefterlevnad

Uppfylla kraven som ställs i olika direktiv och förordningar som NIS2, GDPR och ISO/IEC 20000...

Läs mer ››
<strong>Hantering av klienter och mobila enheter</strong>

Hantering av klienter och mobila enheter

Unified Endpoint Management (UEM) & Security samt punktlösningar. Hantera, patcha, säkra,...

Läs mer ››
<strong>Hantering av mobila enheter (MDM)</strong>

Hantering av mobila enheter (MDM)

Konfigurera, hantera och säkra företagets samtliga mobiler och surfplattor med Mobile Device ...

Läs mer ››
<strong>IT Management <span> som </span> molntjänst</strong>

IT Management som molntjänst

Molnbaserad IT - SaaS: allt från IT-drift, servicedesk, UEM till övervakning av er webbplats.

Läs mer ››
<strong>IT Service Management</strong>

IT Service Management

Minimera störningar och tillhandahåll enastående service för hela er verksamhet och era kunde...

Läs mer ››
<strong>IT-säkerhet</strong>

IT-säkerhet

Skydda er IT-miljö med smarta och intuitiva lösningar som säkrar både er infrastruktur och er...

Läs mer ››
<strong>Nätverks- och serverövervakning</strong>

Nätverks- och serverövervakning

Enkel, kraftfull och skalbar övervakning av alla aspekter av nätverks- och serverprestanda sa...

Läs mer ››
<strong>Microsoft 365 hantering och rapportering</strong>

Microsoft 365 hantering och rapportering

Effektivisera hanteringen och rapporteringen samt höj säkerheten i Microsoft 365 och Office 3...

Läs mer ››
<strong>IT Management  <span>  för </span> Managed Service Providers</strong>

IT Management för Managed Service Providers

Bygg er MSP-tjänsteplattform kostnadseffektivt och skalbart med vår svit av multi-tenant ITSM...

Läs mer ››

Ta kontakt för mer info

Ta kontakt med oss så kan vi berätta mer om hur våra lösningar hjälper våra kunder att uppnå en effektiv och säker IT-miljö. Använd formuläret nedan, chatten eller
kontakta oss på 08-753 05 10.