Den moderna digitala arbetsplatsen behöver IT-system som möjliggör den digitala transformationen. Här ger vi dig tips om grundförutsättningarna för att komma igång.
Idag är inte längre det fysiska kontoret synonymt med arbetsplatsen och det mesta vi gör idag, gör vi digitalt. Vi jobbar och lever genom våra digitala verktyg. Därför är det viktigt att se till att medarbetarna får tillgång till de verktyg de behöver och att IT får rätt förutsättningar att förse verksamheten med den IT-miljö de behöver.
Det finns både utmaningar och möjligheter med digitaliseringen. Det finns skillnader i hur digitala användarna är. Unga eller mer tekniska användare vill utnyttja teknik som chatt för att kommunicera med arbetskollegor medan vissa andra har vant sig med telefon och e-post. Den yngre generationen är van med att saker ska gå snabbare eller "göra själv" som att prata med chatbottar eller använda självserviceportaler, medans andra inte kommit lika långt i sin digitalisering.
Organisationer som anammar digitaliseringen upplever att verksamheten blir effektivare genom att använda smarta lösningar och ny teknik där vi även börjar se artificiell intelligens komma in mer och mer. Detta leder i sin tur till ökad produktivitet både hos IT som kan frigöra tid till viktiga projekt samt hos den enskilda medarbetaren som får en bättre digital upplevelse. I stort handlar det om högre effektivitet och nöjdare medarbetare.
Vilka system behöver IT för att kunna vara effektiv och ge personalen de funktioner de behöver?
Målet med våra lösningar är att effektivisera, säkra och förenkla vardagen för både IT och personalen. För att uppnå det behövs en rad olika system och processer och du hittar vårt utbud av system på denna sida.
Dessa lösningar ser vi som grunden för en modern digital arbetsplats.
En väl fungerande servicedesk är navet i hela verksamheten, inte bara IT. Bra processer och funktioner som integreras i verksamheten gör att organisationen blir mer effektiv. Personalen behöver kunna se vilka tjänster de kan beställa från verksamheten, förväntad leveranstid, status är på dessa hantera sina ärenden på ett effektivt sätt i en självbetjäningsportal. Här hittar vi även viktiga funktioner för inte minst IT som ärendehantering, problem management, change management, servicekataloger, CMDB, asset management, chatt och automatisering.
Läs vidare om ServiceDesk Plus
Antalet olika IT-enheter växer snabbt i dagens organisationer. Att hantera dessa enheter har blivit mer utmanande med det ständigt ökande antalet bärbara och stationära datorer, surfplattor och mobiltelefoner. Det innebär för många organisationer att nya system och supportprocesser måste komma på plats, inte minst när det gäller säkerhet. Därför behövs en integrerad process för enhetshantering, något vi kallar för unified endpoint management (UEM).
Läs vidare om UEM och Desktop Central
Avlasta er helpdesk genom att låta användarna själva återställa sina lösenord och låsa upp sina konton. På så sätt ger du en bättre service samtidigt som du höjer säkerheten. Ingen kan då lura helpdesken att byta lösenord för att kapa ett konto.
Läs vidare om ADSelfService Plus
Delegera kontohantering i Active Directory för att förenkla för verksamheten och öka produktiviteten. På så sätt kan t.ex. helpdesk, HR och ekonomifunktioner på ett säkert och begränsat sätt göra ändringar i Active Directory. Att sätta upp sådan delegeringar behöver inte vara svårt.
Läs vidare om ADManager Plus
För att tillmötesgå den moderna arbetsplatsen krav på tillgänglighet och funktion oavsett var medarbetarna befinner sig behöver IT ha koll på nätverket och alla resurser som verksamheten är beroende för att säkerställa tillgänglighet. Dagens IT-miljö kan vara komplex med hybrid cloud med en blandning av inhouse-drift och olika molntjänster. Att få en överblick av nätverk och system blir då en stor utmaning. Med våra lösningar inom IT Operations Management (ITOM) kan ni jobba proaktivt med bättre visibilitet.
Läs vidare om OpManager
Nedan kan du utforska våra olika lösningsområden.
Vill du prata med oss är du välkommen att ta kontakt!
Rapportering, övervakning, säkerhet, auditing samt identitets- och åtkomsthantering i Windows...
Visualisera data för att få den insikt som behövs för att optimera din IT.
Påskynda den digitala transformationen med skräddarsydda lösningar.
Uppfylla kraven som ställs i olika direktiv och förordningar som NIS2, GDPR och ISO/IEC 20000...
Unified Endpoint Management (UEM) & Security samt punktlösningar. Hantera, patcha, säkra,...
Konfigurera, hantera och säkra företagets samtliga mobiler och surfplattor med Mobile Device ...
Molnbaserad IT - SaaS: allt från IT-drift, servicedesk, UEM till övervakning av er webbplats.
Minimera störningar och tillhandahåll enastående service för hela er verksamhet och era kunde...
Skydda er IT-miljö med smarta och intuitiva lösningar som säkrar både er infrastruktur och er...
Enkel, kraftfull och skalbar övervakning av alla aspekter av nätverks- och serverprestanda sa...
Effektivisera hanteringen och rapporteringen samt höj säkerheten i Microsoft 365 och Office 3...
Bygg er MSP-tjänsteplattform kostnadseffektivt och skalbart med vår svit av multi-tenant ITSM...
Ta kontakt med oss så kan vi berätta mer om hur våra lösningar hjälper våra kunder att uppnå en effektiv och säker IT-miljö. Använd formuläret nedan, chatten eller
kontakta oss på 08-753 05 10.